Week 5 - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Irene - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Irene - WaarBenJij.nu

Week 5

Blijf op de hoogte en volg Irene

06 Augustus 2014 | Oeganda, Jinja

Het is nog niet zo lang geleden dat ik geschreven heb, maar omdat het plan om vanmiddag te gaan zwemmen, of in ieder geval lekker bij het zwembad te liggen, door de regen niet door kan gaan, heb ik genoeg tijd om een reisverslag te schrijven.
Roos en ik hadden ons eigenlijk voorgenomen om deze week na het werk wat leuke dingen te doen, maar steeds wordt het s middags slechter weer. De dag begon vanmorgen weer stralend, maar nu is het helaas al weer even aan het regenen.

Afgelopen weekend was weer heerlijk, op zaterdag ben ik met Remco, Joanne en de kinderen gaan zwemmen op een geweldige plek. Een zwembad vlak aan de Nijl, waar aapjes om je heen lopen. We hadden onwijs lekker weer, dus dat was een echte vakantie dag.
Zondag naar Jinja geweest, om daar te ontspannen. Op de terug weg van Jinja naar huis begon het erg te regenen toen we op de boda zaten. Als het hier gaat regenen, gaat iedereen schuilen. Dus stonden we met veel mensen op een klein stukje te schuilen. Alles is ook meteen erg modderig en langs de wegen loopt dan veel water. Toen we in ons dorpje aangekomen waren hebben we nog iets gehaald voor het avond eten. Ze moesten het voor ons klaar maken waardoor we 20 minuten moesten wachten. Meteen kregen we een bankje aangeboden en kwamen er kinderen om ons heen staan. Voorzichtig raken die kinderen je dan aan, waarna ze heel hard gaan lachen. Er kwamen steeds meer kinderen om ons heen. Toen het eten klaar was hebben ze uitgebreid naar ons staan zwaaien.
Maandag ben ik weer mee boodschappen gaan doen omdat ik nog wat materialen nodig had voor de symboolkast. Nu is alles binnen en zijn er twee kasten in gebruik!
Maandag middag zijn we gestart met de vakantie activiteiten. De kinderen waren erg enthousiast! s Ochtends doen we creatieve activiteiten, waar de meeste erg van genieten. Zelfs met een papier zijn ze al blij, maar wanneer we extra materialen aan ze geven is het helemaal feest!

Vrijdag t/m zondag ga ik samen met Roos naar Sipi, watervallen bekijken.

Vanaf volgende week is de daycare dicht, dus zal het een stuk rustiger zijn op het terrein.
A.s. Maandag worden er twee kinderen van het weeshuis teruggeplaatst bij familie, dus dat is voor iedereen hier een spannend en moeilijk moment.

  • 06 Augustus 2014 - 21:47

    Nellie:

    Hoi Irene

    Wat leuk om deze dingen steeds van je te kunnen lezen, ik krijg zelf ook steeds meer zin om te gaan :)
    Ze kennen hier ook loom, leuk om te weten dan kan ik eens kijken of k dr wat in mijn koffer kan stoppen.
    Hopend op nog een aantal mooie dagen en weken dat je daar zit zodat je de dingen kunt doen die je in de planning hebt. Maar in afrika: you never now!!

    groetjes nellie

  • 18 Augustus 2014 - 09:41

    Ellen Nuijten:

    Hoi Live Irene, Het klinkt alsof je al helemaal thuis bent met de gewoontes en het leven in Afrika. Wat leuk ook om de foto's te zien waar jij met de kids bezig bent, het ziet er allemaal zo natuurlijk uit. . Gelukkig heb je naast je werk ook tijd voor andere activiteiten, lijkt me geweldig , de natuur en vooral ook samen zwemmen met de aapjes om je heen (hi hi). Ik denk dat je nu net terug bent van de watervallen en begint aan je laatste week. Ik wens je nog heel veel mooie ervaringen toe deze week, die je mee kunt nemen. Liefs van Ellen

  • 20 Augustus 2014 - 21:23

    Oma:

    Hallo Irene
    Wat heb je straks veel te vertellen ook al hebben we je verslagen gelezen.
    De tijd gaat nu wel snel maar wel een hele ervaring rijker.
    We wensen je fijne terug reis naar Nederland.
    Veel liefs en dikke knuffel van ons beide.
    Oma

  • 21 Augustus 2014 - 13:38

    Yvonne:

    Hallo Irene,

    Ik hoorde van je moeder dat je vorige week op safari was. Wat zul je een hoop indrukken hebben opgedaan in die 7 weken tijd in Oeganda!
    Hopelijk heb je het erg naar je zin gehad daar. De kinderen zullen het wel jammer vinden als je straks weg bent! Ik wens je ook een hele goede terugreis naar Nederland en ik hoorde al van je moeder dat
    je nog een paar dagen met hun gaat varen als je thuis bent.
    Irene, een hele goede reis en veel liefs van Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Deze zomer zal ik zeven weken verblijven in Oeganda. Hier ga ik vrijwilligers werk doen in een dagopvang voor gehandicapte kinderen en een weeshuis.

Actief sinds 07 Juni 2014
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 4175

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 25 Augustus 2014

Mijn reis naar Oeganda

Landen bezocht: